Bokat tid

Jag borde ju skriva på hemgjord norska dagen till ära, men det vore ett hån mot alla norrmän så jag avstår.

Idag har jag bokat tid för första besöket på kliniken, och fick en tid redan i övermorgon! Jag trodde att man måste vänta ett par veckor minst. Men jag klagar inte, bara att tacka och ta emot! Det var väldigt nervöst att ringa, men det berodde troligtvis mer på gammal hederlig telefonskräck än på själva orsaken till samtalet. Jag fick betjäning på svenska, och fick tid till en kvinnlig läkare som också kan svenska, så det känns bra så här långt. Än så länge tror jag inte riktigt att det är på riktigt, för det har varit bara dagdrömmar i sex år och är det fortsättningsvis i det här skedet. Få se hur det känns sen när jag varit där.

Kommentera

