Kvällen före

Det slog mig just att datumet för min första insemination är ett väldigt intressant sammanträffande – exakt 9 månader före min födelsedag! 😀

Äter kladdkaka, lyssnar på musik och filosoferar. Jag velar mellan att vara realist-pessimistisk och superlycklig. Det är faktiskt bara 15-20 % chans att lyckas på första försöket, och en del lyckas aldrig. Meeeeen å andra sidan vet jag några som HAR lyckats på första inseminationen också! Och jag är frisk, relativt ung och har normal menscykel. Inga konstigheter. Och sperman borde ju vara av toppkvalitet, så jag har egentligen inga orsaker att oroa mig (för att inte bli gravid alltså – om jag blir gravid har jag väl orosmoment för resten av livet! :D) Om det misslyckas hjälper det att tänka att orsaken var att något gick snett på ett tidigt skede i celldelningen, och inte att blindstyrena till spermier helt enkelt skulle ha missat ägget där i mörkret. (-Harry! Ser DU nåt ägg? -Näe! Vänta jag ska fråga Stefan. STEEEFAAAN! Har du sett en skymt av nåt ägg? – Vah? Ägg? Jag vet int nåt om någo ägg! Runar! Säg till om du ser ett ägg! – Vad är ett ägg?) För jag KOMMER att bli ledsen om det misslyckas, fast jag VET att jag snarast borde förvänta mig det. Å trettioelfte sidan så är mina chanser att bli gravid imorgon typ 100 % högre än de någonsin har varit i hela mitt liv. Och det är ju så spännande att man får fel i huvu.

Här är dagens soundtrack som gått på repeat hela kvällen: Far from home av bandet Five Finger Death Punch. (Eller, om vi ska Ära Vårt Modersmål: Dagens bakgrundsmusik som upprepats hela kvällen: Långt hemifrån av orkestern Fem Finger Död Smocka.) Fult skivomslag och deras namn låter som en av Children of Bodoms  fånigare låttitlar, men aj AJ ändå vad den är bra att skråla med i! Texten har jag inte just lyssnat på, men det går bra ändå eftersom jag mest sjunger hmhmhmhmmmmm daaadiidaadidaaa, KUSITS ÅÅÅÅL MÅÅÅÅOST LA-A-AAJK tadiidaadiiidadidadiii ta diidaaadiii! Den passar mitt röstomfång precis, som ett… spermiestrå i flytande kväve, för att nu återgå till dagens tema. Jag hoppas den kan få bli ”Sån dän nolo musik som vitsi måorsssan lyssnar på” en dag!

2 thoughts on “Kvällen före

  1. Lycka till nu så rysligt imorgon (fastän det nu inte är du som sådär aktivt måste lyckas)! Jag garvade så åt Fem Finger Död Smocka, men tänker att det kanske borde heta Femfingrars Dödssmocka? Engelsmännen har ju en vana att särskriva alltihop.

    Gilla

    • Tack! Jo du har rätt, antagligen skulle de heta Femfingrars Dödssmocka, vilket tyvärr inte gör namnet bättre. Alls. Men man ska inte döma musiken efter bandnamnet! Eller efter låttitlarna. Om så var fallet skulle jag inte kunna lyssna på CoB. 😀

      Gilla

Kommentera

