Vad jag höll på med minus 8 månader gammal

Jag hälsade på hos mina föräldrar under helgen. (”Hälsade på hos mina föräldrar”? Det låter helt sjukt formellt. ”Goddag goddag, och hur mår lilla mor och käre far?” Nej: jag for hem ett varv.)

Jallafall: Jag pratade (förstås) graviditet och befruktning med mamma, och hon nämnde att hon blödde rätt länge i början av ”min” graviditet, efter plusset. Jag undrade vad det kunde bero på, för ägget borde ju ha satt sig tillrätta i livmoderslemhinnan redan långt tidigare? ”Ja, inte vet jag vad du höll på med, det borde väl du veta!” påpekade hon helt riktigt. 😀 Tyvärr kommer jag inte ihåg vad jag höll på med, för det var ganska länge sen. Nästan allra längst sen, inom ramarna för min existens. Hisnande tanke!

Kommentera

