Kakkahumor och katterapi

Idag är det DPO 9, dvs. två eller tre dagar till beräknad mens och jag håller på att krypa ur skinnet. Då är det bra att gå ut och få tankarna på annat, så jag gick till butiken för att köpa ”mat”. Ni vet den där maten som säljs i blåa 200-gramsplattor. Jag tog en genväg över gravgården. Nog är det en svindlande tanke att alla kroppar som ligger där under gräsmattan en gång har börjat som ett ägg och en spermie. Och att alla som någonsin börjar som ett ägg och en spermie i nåt skede kommer att vara lika döda som kropparna under gräsmattan. Också jag och det lilla pyret som kanskekanskekanske bor mellan min urinblåsa och mina tarmar. Ja, det vore förstås vackrare att säga ”under hjärtat”, men i praktiken börjar vi alla våra liv mellan piss och skit, för att uttrycka det aningen vulgärt. Ursäkta, men kakkahumor hjälper mot nervositet. 😛

En annan sak som hjälper mot nervositet är att paja katter. Jag gick där på gravgården och tänkte: ”Jaa-a. Liiiivet. Dööööden. Den Vägen Skall Vi Alla En Gång… Kisse! Kiiiiisseeeee! Kisskisskiss! Kom kom! Ja är du en FIN kisse? Får man paja dig? Jåååååå det fååååår man, vilken fiiiiiiin kisse du är! Nu fick jag vita hår på mina svarta byxor, det gör ingenting, ja du är en sööööt liten kisse! Aj nu ska jag klia dig på maaaagen också (aj aj inte klösa), vilken fluffboll, ja du är en så mjuuuk o muschi liten muschimusch!” Och så var humöret och tankarna återställda igen för ett par timmar. 🙂

7 thoughts on “Kakkahumor och katterapi

  1. Iiks.. Aika kuluu hitaasti, mutta suklaa auttaa siihenkin. Sitä paitsi sä harrastit liikuntaa suklaan ansiosta 😉 Toiveikasta, että vuoto ei ole vielä alkanut. Nyt nostan varvaspeukutkin pystyyn!

    Gilla

      • Siellä eletään niin jänniä hetkiä, että tulin näin päivälläkin vilkaisemaan. Arvasin kyllä, ettei täällä tähän aikaan ole mitään kuulumisia. Ostin melkein tänään myötätuntosuklaata, mutta kun olen ihan oikealla laihiksella ollut jo reilun kuukauden, niin jätin suklaan onneksi kauppaan. Hassu ajatus muuten tuo, että kaikki vainajatkin ovat aikoinaan syntyneet munasoluista ja spermasta, mutta niinhän se tosiaan on. Täällä peukutus ja jännitys jatkuu!

        Gilla

      • Juu, jätä suklaat mulle vaan! 😀 Vuotoa ei näy vielä, mutta tänään on vain kiertopäivä 26. Yleensä vuoto alkaa päivällä 27 tai 28. Joka vessareissu on kuin pieni trilleri. 😛

        Gilla

      • Mä kyllä niin olisin valmis leimaamaan sun lipun odottajien junaan. Uskon että vessakäynnit jännittää kovasti! Viikonloppu ratkaisee paljon. Kai sulla on paljon suklaata kahdelle seuraavalle päivälle 😉

        Gilla

      • No tota… Tuo eilisen suklaalevy on kyllä nyt jo *kröhöm* melkein loppu… 😛 Mutta kaupasta löytyy lisää! 😉 Onneksi on paljon kivaa ohjelmaa viikonloppuna, niin saan vähän muutakin ajateltavaa.

        Gilla

Kommentera

