Tidigt missfall/kemisk graviditet?

Jag tror att det inte lyckades den här gången heller. Jag kunde inte hålla mig från att börja testa i förtid, och jag fick faktiskt ett jättesvagt plus på fredag morgon, dvs. på DPO 10. Problemet är att det var negativt igen när jag testade på lördag morgon. Jag har alltså haft lite hCG i kroppen, vilket tyder på att en befruktning har skett, och det är ju en bra sak i sig. Men nånting har antagligen gått snett och produktionen av hCG har avstannat, dvs. det har skett ett tidigt missfall eller en kemisk graviditet, vad man nu ska kalla det. Sådana lär vara väldigt vanliga. Förstås kommer jag att fortsätta testa tills mensen kommer, för så länge mensen är borta lever ett litet hopp kvar, men den är inte ens sen ännu så jag tror tyvärr det bara är en tidsfråga innan den dyker upp.

Det känns förstås uselt. Jag hann redan bli glad och hoppfull när jag såg mitt svaga plus på fredagen, och tog nästan för givet att det skulle bli starkare på lördag. Natten mellan fredag och lördag hade jag svårt att somna, och sen drömde att jag gick runt till vänner och släktingar och berättade glada nyheter. Men det är bara att bryta ihop och gå vidare! Jag har fortfarande några försök kvar och äggen och spermierna klarar uppenbarligen av att finna varandra, vilket är bra att veta. En fördel med detta är att jag kan fira midsommar på stugan nästa sommar utan att behöva oroa mig för att förlossningen sätter igång mitt i grillandet eller bastubadandet! 😛

One thought on “Tidigt missfall/kemisk graviditet?

  1. Mä aion edelleen peukuttaa pitäen kiinni tuosta pienestä toivosta. Olen kuullut noiden testitikkujen käyttäytyvän oudosti ennenkin. Olen kyllä samaa mieltä, että heikko plussa on jo sinänsä hyvä juttu kehon toimintaa ajatellen. Mutta nyt siis kieltäydyn vielä toistaiseksi pettymyksestä. Äläkä vielä ole varma siitä juhannuksestakaan!

    Gilla

Kommentera

