Kräsen singelkvinna i vecka 5

Häromdagen fick jag en vänförfrågan på facebook av en ca 50-årig finlandssvensk man. Inget meddelande, bara en vänförfrågan. Jag var naturligtvis tvungen att kolla upp honom på nätet för att få veta 1) om han var en riktig person och 2) vad jag slipper. Det framgick att han är en riktig person, singel och i jakt på damsällskap. Han tycker också det är jätteroligt att dela skojsiga bilder av nakna silikonbröst. Jag ställde mig frågorna: ”Är det här min själsfrände?” (Nä.) ”Är jag skyldig samhället att bli ihop med honom och göra honom till fosterfar åt mitt barn för att ordning skall råda i kärnfamiljeidyllen?” (I helvete heller.)

Idag är det för övrigt vecka 5+0 och två veckor kvar till tidigt ultraljud. Jag känner mig inte särsklit gravid. Ingen trötthet, inget illamående, ingen molvärk, ingen luktkänslighet, ingenting. Ett undantag är att brösten gör ont, i synnerhet när jag skuttar ner för trappor. Men jag tänker fortsätta skutta i trappor så länge jag kan, för om allt går som det borde så skuttas det inte i trappor så länge till.

2 thoughts on “Kräsen singelkvinna i vecka 5

  1. Voi jukra mikä mieskandidaatti 😀 Ehkä on parempi keskittyä vain jälkikasvuun ellei parempaa tule vastaan.

    Mitä muuten ajattelet vauvan sukupuolesta? Haluatko tietää sen etukäteen? Kerrotko sitä muille ennen syntymää? Entä millainen varustautuja mahdat olla? Hankitko mahdollisimman paljon kaikkea vauvamateriaalia etukäteen vai vain välttämättömät? Anteeksi kun olen näin utelias. Jaksan kyllä odottaa, jos vaikka näistä aiheista on tulossa blogikirjoituksia myöhemmin. Toivotan sulle mahdollisimman hyvävointista raskautta tästä eteenkin päin!

    Gilla

    • Hei! Ei mitään, kyllä saa kysyä! 🙂 Luultavasti haluan tietää sukupuolen etukäteen sitten kun sen voi varmasti nähdä ultraäänessä, mutta minulla ei ole oikeastaan mitään hyvää syytä siihen, paitsi uteliaisuus ja nimen miettiminen. En usko että kerron muille, mutta sen saa nähdä sitten!

      En myöskään usko että tulen hamstraamaan hirveitä määriä vauvatavaroita etukäteen, mutta ehdin tietysti vielä muuttaa mieleni monta kertaa. Minulle on ainakin jo nyt luvattu aika paljon tavaraa sukulaisilta, mikä tuntuu hyvältä! 🙂

      Gilla

Kommentera

