Mellanrapport 8+3

Rådgivningsbesöket i förrgår gick bra! Fick en himla massa papper och broschyrer och nya tider att boka. Blodtrycket var bra, vilket var en lättnad eftersom högt blodtryck finns i släkten. Hemoglobinvärde låg dock på futtiga 118, trots tre månaders järnpillersnaskande. Brukar ha 125-135 annars. Det tyder å andra sidan på att det finns Någon som snor allt mitt järn (bastard!), så det är väl bara att fortsätta käka piller! 😉

Jag undrar när magen ska börja växa. Jag har haft lite putmage hela mitt vuxna liv så det kommer säkert att dröja innan den syns. Å andra sidan har jag gått ner i vikt sen jag blev gravid, men magen har förblivit oförändrad, så den kanske har vuxit i samma takt som jag har magrat? Men det är antagligen bara vätska i så fall, det är ändå så pass tidigt ännu. Lillräkan har i alla fall vuxit! På rådgivningsbesöket fick jag titta på hen med ultraljud och då var längden redan 17 mm.

I morse mådde jag för första gången riktigt illa, men det tror jag berodde på att jag vaknade alldeles för tidigt och inte hade sovit klart. Drack lite juice, gick ut på balkongen o flämtade en stund och gick tillbaka och lade mig, med en balja brevid sängen för säkerhets skull. Efter ytterligare ett par timmars sömn mådde jag bra igen. Det här illamåendet verkar alltså vara mer beroende av hur jag sover än hur jag äter, för om jag har sovit bra är jag inte så kräsen med maten heller. Bra att veta!

4 thoughts on “Mellanrapport 8+3

  1. Kivaa saada raportti! Toivottavasti pahoinvointi pysyy sulla kohtuullisena. Mullakin huonosti nukkuminen selvästi pahensi sitä. Ja hei, täällä toinen laihtuja matalien hemoglobiinien kanssa! Mulla näkyy vasta nyt (rv 18) masu, ja siltikin esim. eilen työkaverit sanoivat että ei huomaa yhtään. 😀 ”Lillräkan” on niin hauska sana! Toivotan mukavia päiviä katkarapusi kanssa. ^_^

    Gilla

    • Kiitos! 😀 Kiva että meitä on kaksi samanlaisilla oireilla! Aina kun luen blogistasi masusta tai H:n liikkeistä ajattelen että ”Gaaah, MINÄKIN HALUAN!”, mutta pitää vain muistaa että olet kuitenkin päässyt 2 kk pidemmälle! 😀

      Gilla

Kommentera

