Knappt 3 veckor till BF

Jag hade nyligen födelsedag, och fick lyckligtvis behålla datumet för mig själv. Om ett barn och en vuxen delar födelsedag så tenderar barnet att få all uppmärksamhet den dagen, och jag är så pass självisk att jag vill ha min egen födelsedag för mig själv. 😛 Jag ville ju inte ha barn för att ge hela mitt liv till barnet, utan för att ge barnet ett eget liv, och i den dealen ingår också en Alldeles Egen Födelsedag!

Jag mår fortfarande bra, men föredrar numera att cykla istället för att promenera när jag ska ut och röra på mig. Promenerandet känns trögt (och så ser det fånigt ut, något rådjur kan ju se mig och skratta, bevars!), och jag kan inte längre gå mig andfådd utan att det blir obekvämt. På cykel kan jag däremot få upp flåset utan att få ont nånstans. En förlossning lär kunna jämföras med ett maratonlopp, och då vore det ju dumt att inte fortsätta motionera om man nu en gång orkar.

Jag funderar mest på förlossning och barnskötsel just nu, och inte just alls på singelskap och faderlöshet. Jag är liksom färdig med de tankarna för den här gången, men de lär återkomma under senare skeden. För en nyfödd spelar det knappast nån roll om det finns nån pappa eller inte, så länge det finns maaaaat och varm hud och torra blöjor. Angående förlossningen så känner jag mig allt lugnare ju närmare den kommer. Antagligen beror det på att allt (alltså ALLT) hittills har gått så himla mycket lättare än jag hade trott, och då förutsätter jag att förlossningen ska göra detsamma. Vi får väl se hur kaxig jag är sen när the shit gets real… Har fått låna en bra bok med andnings- och avslappningsövningar inför förlossningen, men jag kan aldrig göra dem för jag bara somnar. Å andra sidan betyder det väl att jag är rätt bra på avslappning. 😛

Vecka 37+2, ungen beräknas väga 3,3 kg och min gångstil blir allt mer lik en dromedars (ni vet – värdigt, långsamt och lite bakåtlutat (inget underbett dock)).

Kommentera

