Vi blir fler!

Jag läste nyligen i den här artikeln att det i fjol i Finland föddes ungefär 220 barn till  singelkvinnor som fått assisterad befruktning. Tidigare år har det varit omkring 150 barn per år. Jag tycker det är jättegoda nyheter! Så många kvinnor som slipper vara barnlösa bara för att de inte kan eller vill hitta en man, och allt fler barn som har större chans att komma i kontakt med andra barn som har samma bakgrund. Igår fick jag veta att en annan singelkvinna, som bor ett par kilometer från mig, väntar barn som kommit till genom insemination, så nu är vi åtminstone två här på orten! 🙂

Allt är annars bra med mig och A. Han har fått 6 tänder, övar sig på att åla och säger: ”babababababah”. Jag väntar fortfarande på att få sova en hel natt, men mår bra trots sömnbristen. Och fast A snart blir 9 månader kan jag fortfarande titta på honom och tänka: ”Det där är mitt barn. Tänk att JAG har ett BARN??! Hur gick det till?!” 😀

4 reaktioner på ”Vi blir fler!

  1. Moikka, toivottavasti teille kuuluu hyvää! ❤ Kun ekan kerran luin tämän otsikon, luulin että teidän perheeseen on tulossa toinen lapsi! 😀 Mutta ei sentään. 🙂 On kyllä hyvä että tämä perhemuoto yleistyy ja ennen kaikkea saa näkyvyyttä, tilanne on sen suhteen nyt aivan eri kuin joskus 10 vuotta sitten.

    Ja itse harrastan tuota samaa "oho, tuo on MINUN lapseni" -ihmettelyä, kirjoitin siitä juuri tämän päivän postaukseenikin. 😀

    Kivoja kesäpäiviä! 🙂

    Gillad av 1 person

Lämna en kommentar